Følgere

Totalt antall sidevisninger

fredag 16. september 2011

Rødstrupe / Erithacus rubecula













Her sitter  rødstrupen og stirrer på meg rett i øynene, vi stirret på hverandre i ca 2 min


Rødstrupen har et litt misvisende navn for denne er orange men kan ha andre farger også.
Den er ikke vanlig i nord-norge selv om den finnes her har jeg lest.
Jeg har aldrig sett denne fugle arten her hos oss.
Den kom på besøk til meg da jeg satt ute på trappen hjemme en dag..
Hoppet rundt i nærheten av der jeg satt. Den ble ikke redd da mobiltelefonen ringte og
ble ikke skremt da jeg prøvde å ta bilder med mobilen.

Jeg gikk inn for å hente kameraet å håpet på den ville være der når jeg kom ut igjen.
Fuglen skuffet meg ikke den var der. Hele tiden i nærheten av meg stirret på meg rett
i øynene, og poserte for meg så jeg fikk tatt disse bildene.
Da den var ferdig med å vise seg frem kom den flygende mot meg ,
satte seg 15 cm fra handa mi i ca.to sekunder. som om den vil si "goodbye."

Så fløy den avgårde, da hadde den vært i nærheten av meg i ca 15 min.
Jeg ble veldig overrasket og lurer på hva dette kunne bety og tenker på det enda.
Det var en veldig hyggelig og merkelig opplevelse.

Vi mater aldrig fuglene på denne siden av huset .De får ikke mat før frosten
kommer så foringen er ikke begynt enda.


Thanks for all comments.
I appreciate it very much.

Have a nice  weekend
Greetings
Nordis.

6 kommentarer:

  1. Robins are such friendly birds here. One often keeps me company at the allotment as I dig - he darts in and picks up worms from just beside my fork.

    SvarSlett
  2. Dette er en nydelig fugl, ha en fin helg!

    SvarSlett
  3. Flott liten Rødstrupe du har tatt bilde av. Ikke alle fuglene som kommer så nært, og så lenge.

    SvarSlett
  4. Jeg takker for alle kommentarer.
    Hilsen
    Nordis

    SvarSlett

I thank you for all your comments.
I really appreciate it.

Have a nice day
Greetings
Nordis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...